Om oss
Välkommen till DM-COMBI Telemarketing & Research
DM-COMBI Telemarketing & Research har varit aktivt sen 1993. Vi är åtta seniora och erfarna kommunikatörer med lång erfarenhet av besöksbokning, inbjudningssamtal och undersökningar via telefon med beslutsfattare.
Företaget ägs och drivs av Louise Myrén.
DM-COMBI är verksamma inom i huvudsak business to business och har genom åren arbetat i de flesta branscher. Tyngdpunkten ligger på tjänsteföretag med ett avancerat tjänsteutbud.
Vi tillämpar NIX-registret, vilket vi var med och startade 1999.
DM-COMBI har vunnit den prestigefyllda Guldluren vid de båda tillfällen då vi satsat på att delta i tävlingen 1994 och 2002.
Historien om DM-COMBI
Louise Myrén, 58, är vd i sitt eget företag DM-COMBI Telemarketing & Research. Hon har lärt sig telemarketing från grunden och vet vad som fungerar i ett kundsamtal. “Att ha en person till hjälp som rullar ut mattan inför ett kundbesök är väldigt effektivt för de flesta företag och organisationer”, säger hon.
Louise Myrén är säker på sin sak. Efter många års erfarenhet av telemarketing vet hon exakt vad som fungerar – och vad som är mindre bra. Hennes förarbete utgör en bra grund för säljprocessen, medan samtliga tal- och säljmanuskript är författade utifrån en stor kunskapsbank och uppdragsgivarens önskemål. Till sin hjälp har hon ett antal seniora kommunikatörer, som ringer till presumtiva och befintliga kunder.
Tänk vad bekvämt som företagare att veta att riktigt professionella personer rullar ut mattan inför ett kundbesök, medan man kan koncentrera sig på annat, säger Louise Myrén och skrattar glatt.
Hon har alltid varit intresserad av entreprenörskap och företagande. Intresset väcktes på en av hennes första arbetsplatser där hon arbetade som säljare. Louise träffade ungefär fem entreprenörer om dagen och fick höra dem berätta om företaget; sin ögonsten som de ofta byggt upp själva.
Min fråga till dem bestod ofta av en enda: Vad är det du gör så bra så att jag ska köpa av just dig? Jag var en ihärdig lyssnare och redan efter två veckor hade jag lärt mig hur man kan bygga upp ett företag för att lyckas.
Efter att Louise senare fick chansen att utveckla en personalpool för ett bemanningsföretag, upptäckte hon hur framgångsrik försäljningen blev med hjälp av ett telemarketingföretag som bokade hennes kundbesök. Telemarketingföretaget anställde sedan Louise för att bygga upp en filial i Sollefteå och där fick hon lära sig arbetsområdet från grunden. Hon lärde sig att skriva framgångsrika säljmanus och utvecklade sina kunskaper i vad som fungerade och vad som gick mindre bra. Därefter bestämde hon sig för att starta ett eget telemarketingföretag.
Idag har hon mer än 30 års erfarenhet av telemarketing och har sju handplockade, seniora kommunikatörer till sin hjälp. Louise Myrén menar att just erfarenheten är viktig i ett säljarbete – att kunna prata med människor på deras egen nivå och snabbt och tydligt förklara sitt ärende.
Det är A och O i ett samtal. Ett proffsigt manus är också extremt viktigt och det krävs rejält med kunskaper och erfarenhet för att skriva en text som verkligen slår an hos den som lyssnar.
DM-COMBI Telemarketing och Research arbetar med många olika branscher och företag – och innan ett projekt drar igång, gör Louise ett rejält förarbete för att försäkra sig om att kunna leverera ett förväntat resultat.
Vi är vår uppdragsgivares ansikte utåt och ska därför vara professionella hela vägen; från första inledande kontakt till avslutat samtal.
Jag hade kunnat ha ett callcenter med 300 personer för länge sedan, men jag vill hellre arbeta personligt och nära kunden, menar hon.
Det viktigaste jag har lärt mig genom åren är att det inte går att driva företag utan ett kall. Dessutom är det otroligt givande att känna att jag gör ett bra jobb där jag hjälper mina kunder till framgång – och samtidigt har roligt på vägen!