DM-COMBI har i konkurrens med de stora telemarketingföretagen tagit hem den prestigefyllda Guldluren vid de båda tillfällen då vi satsat på att delta i tävlingen.
Första gången var 1994 då vi tillsammans med uppdragsgivaren optikerkedjan Ögat vann med bidraget "Optikerbokning". Målsättningen var att höja bytesfrekvensen av glasögon hos befintliga kunder och att skapa en dialog med dessa för att utveckla butikerna. DM-COMBI ringde upp kunderna för att erbjuda en ny synundersökning efter 2-3 år. Ögat nådde 67 % över målsättningen avseende avslut. De som hade bytt optiker intervjuades om orsaken, och butikscheferna informerades om resultatet som ett led i ett förbättringsarbete. Andra gången var 2002 då vi vann tillsammans med uppdragsgivaren Genesys Conferencing med bidraget "Återvinning". Genesys Conferencing säljer en helautomatisk telefon- och webbmötestjänst. Målsättningen var att få upp försäljningen på passiva kunder och att nå fram med information till kunderna om det mervärde de får genom att själv enkelt kunna spela in sina telefonmöten. DM-COMBI ringde upp kunderna och lyckades få fram information till nya kontaktpersoner och påminna befintliga så framgångsrikt att resultatet blev 83 % bättre än målsättningen. |